Wonder Woman - Film anmeldelse

Årstal: 2017     IMDb | iCheckMovies Instruktør: Patty Jenkins Spilletid: 141 min Genre: , , , , , ,
4/10

‘Wonder Woman’ er fortællingen om krigerprinsessen Diana. Hun er opvokset på en magisk, skjult ø, som er hjem for Amazonerne. Men da en menneskepilot styrter ned på øen, beslutter hun sig for at hjælpe ham med at redde verden fra krig og ødelæggelse under Første Verdenskrig. Det lyder måske en smule utroligt, men det er altså premisserne man skal købe for at se denne superheltefilm.

Gal Gadot er fantastisk castet som heltinden Wonder Woman. Selvom hendes skuespil måske ikke i sig selv er det mest overbevisende, så har hun en fantastisk intensitet. Gal Gadot er bare Wonder Woman og hun er helt sikkert filmens største force. Jeg er normalt ikke så glad for Chris Pine, men deres samspil fungerer godt og flere af scenerne er ganske sjove. Derudover er Lucy Davis også fortrinlig som Chris Pines assistent. De forskellige skurke er desværre ikke helt ligeså overbevisende og mange af de øvrige biroller virker forceret. De mange slow-motion actionsekvenser står fremragende på UHD. Samtidig er der et fremragende Atmos-lydspor, hvor både dialog, lydeffekter og bas bare fungerer.

Patty Jenkins er bestemt ikke en dårlig instruktør, men denne film ramte mig ikke. Ud over en kedelig, men flot start, så er det især sidste tredjedel der halter og efterlader én med følelsen af uforløst potientale. Jeg vil kun anbefale ‘Wonder Woman’ hvis du ikke kan få nok af superheltefilm og hvis du fx synes godt om Captain America filmene. Jeg har ikke afskrevet Wonder Woman endnu og kunne sagtens blive fristet til at se en eventuel efterfølger.