Transformers: The Last Knight - Film anmeldelse

Franchise: TransformersÅrstal: 2017     IMDb | iCheckMovies Instruktør: Michael Bay Spilletid: 149 min Genre: , , , ,
2/10

Vi starter ud med Kong Arthur, Merlin og ridderne af det runde bord, hvor der hurtigt bliver flettet et par kæmperobotter med i myten. Et hurtigt spring til nutiden og snart er verden ved at gå under. Men heldigvis står Mark Wahlberg klar til undsætning endnu en gang.

Skuespilpræstationerne for både mennesker og robotter virker forhastede, med en konstant følelse af at have travlt med at komme videre til næste flotte actionsekvens. Især robotterne har mange kække kommentarer og mere eller mindre vellykkede jokes. Der er ikke meget at råbe hurra for og selv Anthony Hopkins kan ikke redde det. Plottet virker unødigt rodet og i øvrigt alt for langt. Til gengæld står 4K-billedet fremragende, med forbedret farvepalette og sortniveau. Både selve fotografering og special effekts fungerer upåklageligt som forventet. Det medfølgende Atmos-lydspor leverer en bombastisk oplevelse der matcher.

I den første Transformers-film var det Megan Fox der skulle være eye candy, men at de i denne film har en 14-årig pige i stedet, siger meget om at filmen sigter efter et yngre alderssegment. Det kan måske forklare hvorfor det slet ikke var en film for mig, selvom jeg må indrømme at jeg har været underholdt af flere af de tidligere Transformers-film. Men denne virker for mig desværre kun som fabelagtig demo-materiale til hjemmebiografen. Se den måske hvis du af en eller anden grund kunne lide ‘Transformers: Revenge of the Fallen’, men gør det på eget ansvar.