The Secret Life of Walter Mitty | FilmTips.dk | Danske film anmeldelser

The Secret Life of Walter Mitty - Film anmeldelse

Årstal: 2013     IMDb | iCheckMovies Instruktør: Ben Stiller Spilletid: 114 min Genre: , , , , , , , ,
7/10

The Secret Life of Walter Mitty er en enormt flot fotograferet feelgood film. Den handler om en stille og genert mand, Walter, som halvt lever i en fantasiverden for at udleve nogle af de ting han ikke tør i virkeligheden. Halvdelen af filmen foregår derfor i en superhelte-lignende fantasiverden, hvor der er fuld smæk på effekterne.

Ben Stiller har både instrueret filmen og har samtidig hovedrollen, hvilket han gør ganske udemærket. Kristen Wiig spiller den Jennifer Aniston-lignende flirt og selvom hun også gør det fint, så formår deres forhold aldrig helt at virke troværdigt. Derudover er der både enkelte gode biroller, samt enkelte direkte overflødige biroller. The Secret Life of Walter Mitty er som sagt imponerende flot filmet med mange rejsebilleder fra bl.a. Island, Grønland, osv. Hvert eneste billede virker enormt velovervejet og det er en fornøjelse at betragte. Samtidig er soundtracket utroligt godt, især helikopter-scenen står særligt frem. Lyddesignet er også godt, lige fra de ordinære scener til de spektakulære fantasisekvenser.

The Secret Life of Walter Mitty er en fin oplevelse og en film der vil kunne anbefales til de fleste, især hvis man holder af at rejse. Den er ganske underholdende, selvom manuskriptet er ikke er synderligt dybt og har en del løse ender. De mange enormt flotte billeder trækker bestemt op på oplevelsen og er man bare en smule fotointeresseret retfærdiggør det uden tvivl at man ser filmen.