The Lego Movie 2: The Second Part - Film anmeldelse

Franchise: LegoÅrstal: 2019     IMDb | iCheckMovies Instruktør: Mike Mitchell Spilletid: 107 min Genre: , , , ,
7/10

‘The Lego Movie 2’ er en fortsættelse til den første film, men tager en mere postapokalyptisk vinkel på Lego universet. Lillesøsterens Duploklodser har igennem en årrække angrebet Klodsby, som nu ligger i ruiner. Vores hovedperson Emmet er den eneste der stadig holder humøret oppe. Da de står overfor endnu en trussel begiver Emmet og hans venner sig ud for at redde Klodsby én gang for alle.

De danske stemmer er indspillet af bl.a. Timm Vladimir som Emmet, Lise Baastrup som Lucy, samt Szhirley som Dronning Jakabli Wajavil. De gør det godt og stemmerne passer fint til karaktererne. Efter min mening er plottet unødvendigt kompliceret for en børnefilm og den føles en smule for lang. Når det er sagt, så har min søn på 2½ år nærmest ikke ville se andre tegnefilm siden vi så ‘The Lego Movie 2’ første gang. Og historien vinder faktisk en smule ved gensyn. Billedet står fantastisk og der er virkelig mange detaljer man kan nyde. Desværre er Dolby Atmos og TrueHD 7.1 lydsporene forbeholdt engelsk tale og vi må nøjes med Dolby Digital 5.1 på dansk, hvilket desværre ikke er unormalt for animationsfilm.

Mike Mitchell har instrueret denne udmærkede familiefilm. På trods af min kritik af plottet, så er filmen utroligt fantasifuld – både i form af de mange kreative legobyggerier, hvor der blandes mange lego-genrer, men også i form af humor og referencer til andre film osv. Jeg var en smule mere forbeholden overfor filmen efter jeg havde set den første gang, men efter at have set den en håndfuld gange indenfor meget kort tid, må jeg indrømme jeg er mere positivt stemt overfor den nu. Det er en god animationsfilm og hvis du er fan af de andre Legofilm, så kan den især anbefales.

Det anmeldte eksemplar er 4K UHD versionen af filmen. Udgivelsesdato: 1.juli 2019