Interstellar - Film anmeldelse

Årstal: 2014     IMDb | iCheckMovies Instruktør: Christopher Nolan Spilletid: 169 min Genre: , , , , , , , ,
9/10

Lad mig først slå fast at det er en kæmpe oplevelse at se ‘Interstellar’. Jeg vil anbefale dig ikke at se eller læse mere om filmen og i stedet bare købe en billet til den biograf med bedst lyd i nærheden af dig!

‘Interstellar’ er den type sci-fi film, hvor det ikke er formålet alene at imponere med advanceret teknologi eller mærkelige universer. Derimod giver fremtidsscenariet nogle muligheder filmen ellers ikke ville have haft. De næsten 3 timers spilletid fløj hovedsageligt forbi, selvom jeg godt kan mistænke den for, ligesom Inception, at komme til at føles lidt lang ved gensyn.

Matthew McConaughey spiller fremragende i hovedrollen og leverer mange stærke scener. Anne Hathaway fungerer også overvejende godt, selvom hendes karakter har en af filmens svageste scener, hvor hun opfører sig overraskende irrationelt. Filmen har rigtig mange velfungerende scener, men der er desværre også nogle enkelte scener og karakterer der føles lidt overflødige. Lyddesignet er noget af det flotteste jeg længe har hørt, soundtracket er utroligt stemningsfyldt og der er mange visuelt imponerende scener.

Interstellar er desværre ikke 100% perfekt, men den er tilpas ambitiøs til at den leverer noget som mange andre film ikke formår – en episk og unik oplevelse. Det er en slags ‘Gravity’ for voksne, dog med væsentlig mere pondus til historien. Selvom den første gang man ser ‘Interstellar’ uden tvivl vil være den bedste, så glæder jeg mig stadig til et gensyn. Kan varmt anbefales.