Gravity | FilmTips.dk | Danske film anmeldelser

Gravity - Film anmeldelse

Årstal: 2013     IMDb | iCheckMovies Instruktør: Alfonso Cuarón Spilletid: 91 min Genre: , , , , , ,
9/10

Gravity er en film der får dig til at gispe efter vejret og muligvis tjekke om du har husket sikkerhedsselen når du sidder dybt begravet i dit biografsæde. Især filmens første 17 minutter uden et eneste klip er noget af det mest nervepirrende jeg har set. Filmens plot er forholdsvist simpelt, men den formår at udføre det tæt på perfekt. Manuskriptet har enkelte lidt svagere punkter, men ikke noget der ødelægger den samlede gode oplevelse.

Filmens eneste roller spilles af George Clooney og Sandra Bullock. George Clooney er i sit sædvanlige charmerende lune, så ingen overraskelser der. Til jer der er tvivlende overfor Sandra Bullock, så kan jeg trøste jer med at det nok er hendes bedste præstation nogensinde. Filmen vises både i 2D og 3D – og det er en af de få film jeg desideret vil anbefale dig at se i 3D. Effekterne er for det meste forholdsvis diskrete, men man kan dog komme til at dukke sig for nogle af de objekter der flyver rundt i rummet. Lyden er utroligt detaljeret og soundtracket er fremragende. En af de teknisk flotteste film jeg nogensinde har set.

Alfonso Cuarón har med Gravity lavet en betagende, spændende, unik og teknisk visionær biografoplevelse. Jeg vil på det kraftigste anbefale alle at opleve den på det store lærred – de mange smukke billeder af rummet, det detaljerede lydbillede og den fantastiske musik alene retfærdiggør bestemt billetten.

2 Responses so far.

1. Jannie says:

Det er den fineste service det her, MC – 1000 tak! Jeg ville aldrig ha’ overvejet at se sådan en film ellers 🙂