Godzilla: King of the Monsters - Film anmeldelse

Franchise: GodzillaÅrstal: 2019     IMDb | iCheckMovies Instruktør: Michael Dougherty Spilletid: 132 min Genre: , , , , , ,
4/10

‘Godzilla: King of the Monsters’ er efterfølgeren til ‘Godzilla’ fra 2014. Fortællingen foregår 5 år efter den første film, hvor virksomheden Monarch overvåger de mange titaner som findes. De har udviklet et bio-akustisk apparat, som kan bruges til at kommunikere med titanerne. Men da det falder i de forkerte hænder vækkes titanerne og Monarch må nu tage stilling til om de skal slippe Godzilla fri for at hjælpe i kampen om verdens overlevelse.

Hovedrollerne spilles af Kyle Chandler, Vera Farmiga, Millie Bobby Brown og Charles Dance. De forsøger det bedste de kan for at holde intensiteten, men desværre er manuskriptet ikke særlig godt. Både dialog, karakterudvikling og plot trækker gevaldigt ned. De animerede kæmpemonstre fungerer til gengæld upåklageligt og der er mange visuelt imponerende scener, som fortjener en så stor skærm som muligt. På trods af at være opskaleret til 4K, så står billedet flot og den valgte farvepalette nyder godt af fordelene ved HDR. Det medfølgende Atmos-lydspor er af referencekvalitet! Der er virkelig detaljeret retning på lyden og så går bassen fra monsterscenerne lige i mellemgulvet.

Michael Dougherty har ikke leveret en ligeså god film som Gareth Edwards gjorde, men til gengæld så må man indrømme at han har leveret formidabelt på monster-scenerne, som den første fik kritik af at have for lidt af. Hvor den første film gjorde en dyd ud af at vente så længe som muligt med at vise os monsteret, så går denne film i den diametralt modsatte retning. ‘Godzilla: King of the Monsters’ kan derfor anbefales til hardcore monsterfilm-fans, men også til jer der mangler en ny demo-film til at vise hvad jeres surroundanlæg kan levere.

Det anmeldte eksemplar er 4K UHD versionen af filmen. Udgivelsesdato: 14.oktober 2019