Beverly Hills Cop 3-Movie Collection - Film anmeldelse

Franchise: Beverly Hills Cop / Frækkere End Politiet TilladerÅrstal: 1984 / 1987 / 1994     IMDb | iCheckMovies Instruktør: Martin Brest / Tony Scott / John Landis Spilletid: 105 / 100 / 104 min Genre: , , ,
7/10

‘Beverly Hills Cop 3-Movie Collection’ er en genudgivelse af ‘Frækkere End Politiet Tillader’-filmene på blu-ray. De har været udgivet før, men der var især billedkvaliteten desværre ikke særlig god. Denne nye udgivelse er derimod blevet restaureret i 4K og selvom filmene ikke er udgivet i 4K, så er denne blu-ray udgivelse den bedste måde du kan opleve dem på fysiske medier.

Den første film:
Dette er klart samlingens perle. Det er den sjoveste af de tre film, men også den med mest sjæl. Man bliver virkelig draget af makkerskabet mellem Axel fra Detroit og de to Beverly Hills-betjente Taggart og Billy. Billedet står fantastisk og når man genser den i denne udgave virker det som en væsentlig nyere film. Filmen er instrueret af Martin Brest.

Den anden film:
Denne er instrueret af Tony Scott og her er skruet lidt op for alvoren og en smule ned for humoren, eller dvs. nogle af de sjove scener rammer lidt ved siden af. Til gengæld fungerer actionscenerne upåklageligt, som forventet fra Tony Scott. Filmen har stadig charme og skurkene fungerer godt, her i blandt Brigitte Nielsen.

Den tredje film:
Jeg havde glemt hvor pinlig dårlig den tredje film egenlig er. Det bliver aldrig rigtig farligt med en forlystelsespark som centrum for fortællingen. Desværre bliver det heller aldrig rigtig sjovt. Filmen er instrueret af John Landis som har lavet nogle af mine favorit-komedieklassikere, som fx ‘Blues Brothers’, ‘Bossen og Bumsen’ og ‘Coming to America’, men dette er en kæmpe misser.

Selvom samlingen er noget ujævn og den sidste film trækker ned på den samlede bedømmelse, så opvejer min kæmpe kærlighed til de to første film at jeg stadig vil anbefale denne trilogi. I november 2019 har Netflix købt rettighederne til at lave den fjerde film. Så det bliver jo spændende om de formår at genoplive franchisen. Under alle omstændigheder vil jeg bestemt anbefale denne boks for nu.

Det anmeldte eksemplar er blu-ray versionen af filmserien. Udgivelsesdato: 13.februar 2020.