Baywatch - Film anmeldelse

Årstal: 2017     IMDb | iCheckMovies Instruktør: Seth Gordon Spilletid: 116 min Genre: , , , , ,
3/10

På et tidspunkt udbryder en af filmens karakterer “Everything you guys talk about sounds like a really entertaining but far fetched TV show.” – og det er egentligt meget rammende for oplevelsen af at se filmen ‘Baywatch’, altså lige bortset fra at så underholdende er den altså ikke. Den starter stærkt ud med både et blink i øjet og flotte scener, men derefter styrtdykker niveauet til noget der knapt nok er tåleligt.

Dwayne Johnson gør det rigtig godt som Mitch Buchannon og er som sådan et af filmens få lyspunkter. Zac Efron fungerer slet ikke for mig og hans karakter er direkte pinlig, særligt i scener hvor han af uransagelige årsager skal forklædes som kvinde eller hvor han skal undersøge skridtet på et lig. De tre kvindelige livredere spillet af Alexandra Daddario, Kelly Rohrbach og Ilfenesh Hadera kæmper for at få bare en lille smule ud af det begrænsede materiale de har at gøre godt med. Især Hadera gør det godt. Derudover gør Jon Bass det udmærket som comic relief, lidt som en slags Jonah Hill light. Priyanka Chopra fungerer ikke specielt skræmmende som den Bond-lignende skurk. Selv ikke med de store visioner for hvor kompliceret man kan gøre simpel kriminalitet. Derudover er der et par korte gæsteoptrædener fra David Hasselhoff og Pamela Anderson. ‘Baywatch’ er flot filmet og både vores helte og billedet i sig selv står skarpt på UHD. Desværre ser de visuelle effekter ret billige ud, især de kunstige flammer. Atmos-lydsporet fungerer godt, med masser af liv i højtalerne og et bombastisk soundtrack med masser af bas.

‘Baywatch’ handler om veltrænede livredere, som med rappe (og ofte ret grove) replikker skal opklare forbrydelser. Det lyder simpelt og det er det også. Det kan man også godt have brug for engang imellem, men der findes altså væsentligt bedre “dumme” film derude. På trods af en ellers lovende start, ender man med at sidde tilbage med følelse af at have set en film der er unødvendig. Se den på eget ansvar.